::kisah pencopet budiman::

Tuesday, March 31, 2009



de ke sape2 serupa ngan pic di atas...
hahahah..ni la atas hasil aku lukisan aku menggunakan paint...kononnye nk wat cm photo fit..
tajuknya PENCOPET BUDIMAN

de ke rupe pencopet budiman tu mcm ni...
aku pon samar2..tp yg paling aku igt struktur gigi nye..oo sgt aku igt...
aku xtau nape tang tu yg aku igt...hihihi..
aku berjumpe pencopet budiman ni di suatu malam yg agak dingin sbb aku bw motor tanpa memakai jaket..mmg la sejukkn..
dalam kol 1015 pm aku still berlegar2 di sekitar klang mencari jalan pulang..
slps aku rs aku xberdaya mengingat jln pulang..aku telifon kwn aku..
n aku bgtau kedudukan aku n die soh aku patah balik mengukit signboard ke klang..
dlm perjalann aku balik..aku berhenti di 11 trafic light di pekan kapar..
tgh tunggu n berpk2 jln pulang..sorg mamat menanya kn aku nk ke mana..
aku mengendahkan pertanyaannya..aku pk die nk main2 sj..
trafic light menunjukkn lampu hijau..aku pon trus mengikut sign board ke klang..
selang 1 trafic light..mamat yg td dtg menghampiri ku..n meminta pertolongan..
kak minta tolong ckit boleh kak..aku menggeleng kn kepala..
disebabkan aku xmahu dganggu aku trus melanggar lampu merah n trus memecut..
rupa2nya mamat td mengekori ku..n bersaing moto ngan aku..
tanpa aku sedar dia mengambil kunci motor ku..
sesi berdialog..

aku::pe ni...aku nk kunci motor aku balik..aku nak balik umah r..pe ni...
die::aku nak hset ko...
aku::ok..klau aku kasi hset aku ko bg balik kunci moto aku..aku janji aku kasi punyer hset aku

dalam mase tu..mamat tu mengambil sesuatu draganya..dalam balutan saputangan berwarna PINK die mengeluarkan sebilah pisau rambo dan mengacukan ke perotku..
die telah mengambil hset ku..tp kunci moto still die pegang

die::aku nak duit...

dlm keadaan terketar2 aku kluarkan wit d poket blkg ku..

aku::ni je yg aku de..
die::brape tu..
aku::2 not rm5o..seratus..ni je aku de..ni wit aku nk isi minyak lg..dh r aku xjmpe jln ni..
die::purse ko mn..aku nak..
aku::aku xbw purse..ni je aku de...bg r balik kunci motor aku..aku nk balik...kn aku dh kasi hset

die memegang beg dlm raga aku..

die::kuarkan laptop ko..

aku sekadar akur perintahnya..apabila pisau makin hampir dgn ku...

aku::ko dh amik hset aku..dh amik laptop aku..bg r aku wit ckit aku nk isi minyak nk balik umah..aku sesat ni...minyak motor xde...

die menghulurkan sekeping not 50..dgn keadaan teragak2 aku amik juga..ye la dh die hulurkan...tp aku takut je..lps sume aku kasi die wat pe2 kt aku...tp x..aku dpt rm 50 aku balik

aku::aku nk hset aku..nk tanye kwn aku jln balik...
die::dah dah(sambil hulur kunci motor)..blah blah..

die pusingkan motor..aku sempat pusing kebelakang nk tgk no plat..
tp die dah cabut no plat motor belakang..
aku pon trus balik...jumpe plak tu jln balik lps tu..adus..mmg dah xde nasib aku..
selamat kwn aku de..klau aku sorg2...xtau nak wat cmne...
soknye aku wat report...tgk album la..ckp ngan menyiasat la..
2hari aku berurusan di balai...tp dah mmg xde rezeki aku...xde pe yg boleh dibuat..
aku xkesal...aku xmarah pd mamat pencopet budiman ni..cume rs bersalah pd org sekeliling aku...trutamanya my family...im sorry....

aku bersyukur pencopet budiman xde wat pe2 kat aku..
aku bersyukur sgt...alhamdulillah
siap pulangkan wit aku balik...hiihih

to my family..im sorry..n thanks..
to along..sorry hset yg awok kasi dh ilang..sorry sgt2..
to my fren safiah n zul..thanks sbb tlg aku n kasi aku stay umah korg ms aku dlm keadaan trauma..thanks alot...
to D..thanks alot sbb byk tlg..byk sgt..thanks..143 D..
to encik2 polis..thanks...
n xlupe gak..
to pencopet budiman thanks..ko dah wat trauma aku kembali diwaktu malam...



7 comments:

Alang said...

Alang tak tau sebelum ni die acu pisau!!

Alang said...

kata ingat struktur gigi, tapi lukis mulut terkatup..pakai songkok merah ke topi merah tuh... ish tak paham sunggoh gmbr awok nih..

ateh said...

la...igt dh abis crite dh..
nnt ateh pomen pic...bg detail ckit..hihihi

deeshizuka said...

ya allah, yana! giler sungguh!dup dap dup dap aku ms bc die kusrksn pisau.. sib baik tak jd pape kt ko... nxt time kna bli la pepper spray ke atau pape yg leh menyelamatkn diri.. takut aku bc post ko nh.

ilyana said...

tu la..selamat aku..alhamdulillah...aah ek..nnt kne bli ni pepper spray..xpon aku sempur ridset je...

nEeChAn said...

ish..ciannye..nasib baik xdak sst yg buruk berlaku n yana slamat..

btw, singgah le ke blog akk krn anda di'tag'.. hehehe.. jwb..jgn xjwb..

along said...

na, handset tu tak penting. barang2 lain yg dia amik tu seme boleh diganti. diri awok tu yang paling penting. sib baik awok tak apa2, alhamdulillah.