::wad kecemasan jasin::

Monday, February 23, 2009

arini aku bgn tido dgn penuh kesyukuran..
psl perut aku yg meragam sejak mlm sabtu telah kembali agak normal(xnormal sgt lg tuh..)
mlm sabtu aku telah diserang sakit perut + c.b yg wat aku berulang ke toilet..
mula2 aku igt leh je thn2..pastu perut ku makin meragam n sgt menyengat membuatkan aku terpaksa mengejut cikani yg enak dbuai mimpi2 indah..cikani membancuhkan teh pekat..tp xberkesan..ku minum air panas..juga xberkesan..setelah lembik kaki ku..n air dari mata telah keluar akibat xtertahan kesakitan..cikani membuat keputusan g ke wad kecemasan hosp jasin..pada mulanya aku menolak..tp cikani dh xsggup tgk aku..pon terus bersiap ke wad kecemasan..kami g ke wad kecemasan sbb tu je klinik yg buka pd pukol 3am..sampai..lengang je wad kecemasan..cuma ada guard yg melentokkan kepala ke meja n 2 org yg berpakaian putih..
sesi pendftaran cikani yg uruskan..aku hanya mencangkung menahan sakit perut yg makin menyucuk..sampai je..seorg lelaki memanggil ku utk d periksa tekanan darah..ooo normal katenye..aku pon dpanggil oleh lelaki yg berpakaian putih lg sorg..sesi soalan jwb berlaku

doc: nape ni dik??
aku:perut sakit pastu c.b skali..
doc: dh berapa kali ke toilet??
aku: lbh kurang 8-9 kali..
doc: salah makan kot..
cikani:..pe yg die makan same je ngan org lain makan..
doc: tghr smlm mkn awl ke lmbt..
cikani: semlm awok mkn awlkn..
aku: mengangukkn kepala..
doc: de mkn cili arini?
aku: cili??cili sos de r..
cikani: mkn mee goreng basah kt din corner..
doc: ooo gastrik r ni...xpe sy bg ubat..n mkn k..emm sakit sgt ke dik..kalau sakit sy bg injection..
aku: emm x..kasi ubat pon ok..
doc: ok..nurse tlg kasi air kapur 30ml ye..adik minum air ni dulu k..umo adik 25thn ek..
aku:
nampak muda ke doc..hahah(dalam ati je aku berkata)


pas mkn ubat n doc kasi ubat yg lg n lagi..sempat plak cikani bertanya soalan ngan doktor tu..perut aku dh menjerit dah ni..adus...sblm balik aku meninggalkan kenangan aku d wad kecemasan..hihihi..sampai umah..slps mkn ubat..still xde effect..
still berulang ke toilet..xlarat aku..cikani sabar menemani aku sambil melyn amazing race..
kol 5am aku tlh berjaya melelapkn mata..kol 6am cikjusoh bgn n menanyakn bagaimana keadaan ku..n aku terjaga n terus mengulangi ke toilet..aarrrgghh sgt perit rsenya..
kol 7am aku berjaya melelapkn mata skali lg..tp xlame...toilet adalah tempat fav aku pd ari ahad..adus..cukup la merasa keperitan ni..aku xmau sakit lg...dtambah pula angah balik ngan air tebu yg sgt aku gilai..adusss..bertambah keperitan aku...aku nak cpt sihat..perut..cukup la ko menyucuk tu ye..duk diam2 sprt biasa sj ok...

terima kasih cikani yg tesayang!!!!

10 comments:

Anonymous said...

tu la.. lenkali jgn pelahuk tak bertempat.. kan dh kena.

cam tak logik jek doc tuh ckp gastrik... gastrik ada c.b ke a?

padan lar smalam chat busuk semacammm jek.. giler lah.

tau pun pengobanan mak, lenkali rajin2 sket kat umah tuhhh.

pastu2 lenkali bab2 sakit nih sms ler.. cepat sikit org tau.

sekian.

Anonymous said...

tu r psl..ntah la..doc kasi ubt gastrik..tp smpai skang kekadang menyucuk gak perut ni..adik plak ngejek je tau..
ala alg..asal xkne thn wad ok je r..ala bkn teruk pon nk msg..eh..org mmg rajin skang k..kol 9 dh msuk ofc k..kn adik kn...

Anonymous said...

kol 9 da masok opis????
nk jujor ke x nih...
bkan kol 9 tu awok bru nk bace surat kabor ke???...hehehehe
org ejek da lps awok sakit perot eh...
da mcm shiela rusli dlm cite ank betong da org tgok...hohohoho

Anonymous said...

eh..masuk ofc k...pandai r awok tu dik...awok tu kol 9 still berkemam tanpa berkata pe2..hahha..j5166 msti tau adik tgh wat pe..huhu..

eh alg..org kne bkn sbb pelahuk ek..org mkn xbyk pon pd hari kejadian tau..

Anonymous said...

alhamdulillah..takde apa2...

makan tak baca bismillah la tu..

Anonymous said...

haha...
btol...btol...btol long
da la suke sekel pale org...
sabau je kate bak kate cik tipah..
hohoho

Anonymous said...

oit. kepale jgn buat main ler..
dik, geli ah kemam2 lama2! bawak2 ler berubah..

Anonymous said...

hamboi hamboi hamboi adik..br kene skali dh ngadu kt semua org..nk kene lg ke???hahahhaha...
this week ali balik...

NoName said...

ko ada jadi mcm ju-on x?ala merangkak atas lantai..heheh... cian dia.. mesti azab kan.. nasib x muntah sekali..

NoName said...
This comment has been removed by the author.